יום שישי, 30 בינואר 2009

מה עכשיו? 30.1.09



שלום לכולם.
(בתמונה -חוחית: ציפור נפוצה בארץ ישראל).

לאחר ההנחיה הקבוצתית היום, אני מקווה שהערפל שמאפיין תחילתה של עבודה מסוג זה התפזר.
כולם צריכים להיות עכשיו מאורגנים בקבוצות (קבוצה = 3-5 תלמידים יחד, רצוי מאותה כיתה) ועם רעיונות לנושא כללי ולהתחיל להתמקד לשאלת חקר. אני מזמינה אתכם לשאול/ להתלבט ולשתף אותי, כדי שנוכל להתקדם.

נא רישמו את שם התלמידים בקבוצה, נושא המחקר, שאלות המשנה ושאלת החקר בתגובה לפוסט זה.
מידע זה עליכם לפרסם בתגובה לפוסט זה. (לחצו על המילה "תגובות").
הערה : עליכם להצטייד בחשבון גוגל כדי להגיב בבלוג. ניתן להשתמש בחשבון של אחד מחברי הקבוצה או לפתוח חשבון חדש.
מצורף לכם קישור עם המון מקורות מידע וגם אתר לקיימות מקומית, שבו ניתן להבין מה זו קיימות ברמת העיר והאדם.
היכנסו גם לאתר גוונים מדעים- ביולוגיה, ולבלוגים של מורות אחרות להעשרת ההנחיה.
בהצלחה


אסנת

לאחר פגישה ראשונה עם הצוותים




שלום לכולם.


מצורפות שתי תמונות:אחת של קומביין בשדה להדגמת חקלאות בהווה והשניה מדרגות בסטף להדגמת חקלאות עתיקה .כשאנו מדברים על "טביעת רגל אקולוגית" , אנו מתייחסים גם להבדלים בחקלאות. כמה שטח צריך כדי לספק מזון לתושבי כדור הארץ?
נסו לחשוב על ההבדלים שבין התמונות ולאן זה מוביל אותנו. הקומביין בנגב, הטרסות בהרי יהודה. מה זה אומר?

אסנת

יום שלישי, 27 בינואר 2009

העולם מתחמם. ומה עוד?


תמונה זו נקראת "העולם מתחמם". מעבר להומור הטמון בה, אנו יכולים להבין את התהליך העובר על העולם הקטן שלנו. אולם, הסכנה היחידה אינה רק התחממות כדור הארץ. המושג החדש שאנו עוסקים בו נקרא "קיימות". ומושג נוסף: "טביעת רגל אקולוגית".
חפשו באתרים שונים חומר הקשור לנושא. באפשרותכם גם להכנס לבלוגים של מורות אחרות.
כמו כן, באתר ביה"ס - מדעים- ביולוגיה - עבודת חקר, יש לכם את המידע לשלבים הבאים.
בהצלחה.
אסנת

יום רביעי, 21 בינואר 2009

פתיחה ולוח זמנים לעבודת קיימות

שלום תלמידים!
במסגרת עבודת החקר השנתית, נחקור בנושא "קיימות". המושגים המובילים שילוו אותנו, הוצגו בפניכם בהרצאה ע"י ילדי קבוצת המצוינות.
כתיבת עבודת חקר במדעים הינה תהליך ארוך שיתמשך על פני כשלושה חודשים.

להלן פירוט השלבים לעבודה:

תאריך ומה השלב הנדרש?

3.2.09 - הגשת שמות התלמידים בקבוצה + פתיחת בלוג קבוצתי + התנסות בבלוג

11.2.09 - בחירת נושא + שאלת החקר + שאלות משנה

14.2.09 - רקע+ הצעה לחקר

18.2.09 - ביצוע ניסוי/ סקר

6.3.09 - דו"ח ניסוי/ סקר

13.3.09 - תקציר + תכנית לפוסטר

17.4.09 - הגשה סופית בבית הספר

1.5.09 - כנס מחוזי במכון ויצמן שבו תהיה נציגות מעבודות התלמידים ( 3-4 עבודות מכל השכבה)

15.5.09 - יום שיא בבית הספר לחשיפת התהליך והעבודות להורים

בשלב הראשון נחשפתם למושגים ואתם מתחלקים לקבוצות ומתחילים לעבוד. עבודת חקר יוצרת עומס זמנים משום שהיא מחייבת מפגש עם אנשי הצוות. עצתי לכם לקבוע מועד קבוע בשבוע כדי שיקל עליכם להתארגן.

לא להבהל. אני פה בשבילכם להוראות והסברים.

לצורך גישה נוחה וקלה, שימרו כתובת הבלוג במועדפים.

חשוב מאוד שתטיילו בכל הפוסטים ולא רק תחכו לתשובות לשאלות שלכם. לפעמים אני עונה על השאלה כבר למישהו אחר וחבל שתחכו לתשובה.

אז קדימה לדרך ובהצלחה.

התמונה - אנפה על ברזל חלוד. מעגן מיכאל. צלם - איליה בוסיס.

אסנת